Plts Naam speler Totaal + + + 1 Edwin Ludwig 54,84 + + + 2 Raymond Deenstra 52,76 + + + 3 Nick van Rossum 50,30 + + + 4 Hans de Wijs 48,72 + + + 5 Wilfred Mooij 47,66 + + + 6 Peter van Essen 41,56 + + + 7 Hans de Wit 39,01 + + + 8 Pieter Sandberg 32,64 + + + 9 Cees Thomas 31,81 + + + 10 Benno Honsdrecht 29,84 + + +

BARTJE PAKT XXX!

Bartje-W.png

Met dank aan…

18 en 19 juni dit jaar werd weer gestreden om de Roomies Cup. Dit jaar met een verrassende uitkomst: Mark en Guido versloegen Nick en Bart. Het hielp natuurlijk niet dat Nicks’ golfhorloge wel eens stond ingesteld op de verkeerde hole (je kan dan wel weer exact zien hoe ver je over de green hebt heen geslagen…). Het is echter moeilijk vol te houden dat dat doorslaggevend zou zijn geweest. Nee, de oorzaak zal toch vooral gezocht moeten worden in het, voor zijn doen, mindere spel van Nick en het ronduit slechte spel van mijzelf. Op geen enkel moment was ik in staat om mijn roomie te “helpen”. Ik worstelde al enige tijd met mijn onregelmatige spel. De laatste keren dat ik speelde werd mijn spel wel steeds constanter (slecht) met als aniclimax dat bewuste weekend. Als je twee dagen zo slecht speelt, dan is een lang weekend inderdaad wel heel erg lang met twee van die grappenmakers vermomd als vrienden.

Hoe nu verder? Nieuwe clubs misschien? Ik was er niet van overtuigd dat dit de oplossing zou brengen.

Op aanraden van Hans (vdP) heb ik uiteindelijk een lesje geboekt bij onze huis-pro Tonnie, die gelukkig in Nederland verbleef. We spraken een ochtend af op Golfpark Wilnis. Aangezien golf ook een mentaal spel is zijn we eerst uitgebreid koffie gaan drinken. Al pratend kwam Tonnie tot de ontdekking dat dit mijn eerste golfles was. Ik deed dus altijd maar wat en was er werk aan de winkel. Na verschillende rek- en strekoefeningen heeft Tonnie mij, met werkelijk engelengeduld, meegenomen door alle facetten van de golfswing. Heel fijn hoe Tonnie in alle rust de tijd neemt om je wat bij te brengen en het vertrouwen geeft om de bal goed te slaan. En met zichtbaar resultaat! Of om met Tonnie te spreken nadat je een bal geslagen hebt: “En dit wil je niet?”.

Om het geleerde in praktijk te brengen ben ik wat vaker gaan spelen en zelfs wekelijks naar de driving range gegaan. Ook heb ik mijn golfset (weer) aangevuld met een driver en houten 3. De vorige driver is twee jaar geleden onder onduidelijke omstandigheden uit mijn tas verdwenen. De houten 3 was werkloos en heb ik te leen van Mark. Het is zeker geen rechte lijn omhoog (spel) of naar beneden (handicap), maar door de bank genomen wel beter. Na eerder dit seizoen een succesvolle generale repetitie met Stef gespeeld te hebben had ik veel zin in de wedstrijd op de Amsterdamse.

En wat voor dag was het? Een dag met ideale omstandigheden: op tijd gearriveerd (ja, ik heb nog steeds werk), heerlijk weer, een schitterende baan en een gezellige flight met 3 paar ogen. Mijn uitslag heb ik zeker mede te danken aan Herman en Does. Eenmaal naast de fairway was het soms lastig om je bal te vinden. Een aantal keer vonden zij mijn bal nog nadat ik het al had opgegeven. Heel fijn. Je hoop natuurlijk altijd wel op een goede uitslag maar aan een triple had ik nog niet eerder gedacht. Bedankt voor de mooie prijzen en we zien elkaar op Spaarnwoude.

Hun.png

Bartje wint het lijstje van De Amsterdamse (XXX) met 42 punten en een tandenborstel van Koster tegen de sigarenplak. En dat niet alleen, ook sloeg hij de Longest en de Neary dus dat wordt zuipen met dank aan Tonnie's super lesje! Tweede werd Wilfred die dan ook fijn met de ballen van de winnaar mag spelen. De Wit nam genoegen met plek 3 en hangt de handdoek van A3 aan zijn nieuwe tas. Last but not least is Spaarnwoude met aan het einde van de ronde de ALV en een gratis clubdiner!

Uitr-Ams.png

Tripple2.png

Proost.png

UITSLAG

1: Bart Hulsman 42 

2: Wilfred Mooij 39 

3: Hans de Wit 39 

4: Peter van Essen 38 

5: Joris Brüggen 37 

6: Nick van Rossum 37 

7: Edwin Ludwig 33 

8: Pieter Sandberg 33