Plts Naam speler Totaal + + + 1 Edwin Ludwig 57,83 + + + 2 Wilfred Mooij 56,40 + + + 3 Raymond Deenstra 52,08 + + + 4 Nick van Rossum 48,82 + + + 5 Hans de Wijs 41,70 + + + 6 Peter van Essen 38,88 + + + 7 Pieter Sandberg 38,72 + + + 8 Rein Akkerman 34,07 + + + 9 Hans de Wit 33,96 + + + 10 Bart Hulsman 33,50 + + +

TOP VAN SANDBERG!

Sandberg_2.jpg

ANDERSTEIN

20 juli 1656….Rembrandt failliet. Al zijn spullen gaan naar schuldeisers

20 juli 1938….geboortedag van Diana Rigg, van de Wrekers

20 juli 1969….Apollo 11 zet eerste mens op de maan

20 juli 1980…Joop Zoetemelk wint de Tour

20 juli 2023…Jan Sandberg wint lijstje op Anderstein

Een imposant rijtje om tussen te staan, mag ik wel zeggen.

Jarenlang niks meer gewonnen bij de YGGC. Af en toe -per ongeluk- de neary, of een paar sokken voor de derde plaats. Van een lijstje kon ik alleen maar dromen, dat leek niet meer binnen bereik. Te oud, te stram, teveel een choker. Maar op een heerlijke middag op Anderstein vielen opeens alle stukjes toch in elkaar. Iedere afslag op de fairway, houten vijfje liep als een trein en de hole leek wel een emmer. Nou moet ik zeggen dat je wel veel slagen mee kreeg op deze prachtige baan, maar dat goldt natuurlijk voor iedereen.

Enorm dankbaar aan mijn flightgenoten Michael en Wilto, die mij tot deze grote hoogte opstuwden. Niet zozeer door hun ontzagwekkende spel, maar meer door het feit dat ik veel te druk was met het zoeken van hun ballen om mij zorgen te maken over mijn eigen spel.

Lijstje mogen ontvangen uit handen van Rein. Mijn god, hoe lang ken ik die niet al. 50 jaar? Samen met broer Pieter een heerlijke gin-tonic gedronken, en op de terugweg nog mobiel gefeliciteerd door Jack. Bedankt, lieve mensen.

Winnaars_Anderstein.jpg

Jan Sandberg speelt top op Anderstein, de golfbaan met het vetste toiletje, en wint hét petje van couturier Mooij met 41 punten. Van Rossum werd tweede en Beuker pakte de derde plaats. Beuker sloeg eveneens de Longest terwijl Wilto de Neary plaatste. Zij verdienen het begeerde speldje. Daarna nog wat geneuzel en gepeuzel in restaurant Anderstein. Next up Haviksoord.

Toilet.jpg
Sebo_flight.jpg

UITSLAG

1: Jan Sandberg 41  
2: Nick van Rossum 38  
3: JW Beuker 37   
4: Edwin Ludwig 36  
5: Rein Akkerman 36 
6: Sebo Woldringh 34   
7: Pieter Sandberg  32  
8: Raymond Deenstra 30 
9: Adri Ruesink 27